|  |   Copyright 1998-2025 ©   www.infoSystem.cz,135 Most - Osek město - Dubí - Moldava v Krušných horách [ Železniční trať ]Moldavská dráha (nazývaná též Teplický Semmering) je železniční trať spojující Most s Moldavou v Krušných horách (do roku 1945 pokračovala až do saského Freibergu). V jízdním řádu pro cestující je uváděna v tabulce 135. Trať vybudovala společnost Pražsko-duchcovská dráha, hlavním cílem bylo umožnit export uhlí do sousedního Saska. První projekty na propojení Mostecké uhelné pánve se Saskem vznikly již v šedesátých letech devatenáctého století, finanční a technické obtíže však stavbu pozdržely. Úsek Most–Hrob byl otevřen 15. května 1877, úsek Hrob – Moldava v Krušných horách až 6. prosince 1884. Přeshraniční provoz do saského Freibergu započal 18. května 1885. Úsek Louka u Litvínova – Moldava je od roku 1998 evidován jako kulturní památka. [zdroj]
UPŘESŇUJÍCÍ ODKAZY0.00 km  Most  [ Železniční stanice ]  [gps], 225.00 m.n.m.7.00 km  Most-Kopisty  [ Železniční stanice ]  [gps], 245.00 m.n.m.10.00 km  Most-Minerva  [ Železniční stanice ]  [gps], 245.00 m.n.m.14.00 km  Litvínov město  [ Železniční stanice ]  [gps], 300.00 m.n.m.15.00 km  Louka u Litvínova  [ Železniční stanice ]  [gps], 305.00 m.n.m.16.00 km  Lom u Mostu zastávka  [ Železniční stanice ]  [gps], 320.00 m.n.m.20.00 km  Osek město  [ Železniční stanice ]  [gps], 345.00 m.n.m.22.00 km  Horní Háj  [ Železniční stanice ]  [gps], 355.00 m.n.m.25.00 km  Hrob  [ Železniční stanice ]  [gps], 395.00 m.n.m.27.00 km  Střelná v Krušných horách  [ Železniční stanice ]  [gps], 440.00 m.n.m.31.00 km  Dubí  [ Železniční stanice ]  [gps], 570.00 m.n.m.36.00 km  Mikulov v Krušných horách  [ Železniční stanice ]  [gps], 720.00 m.n.m.38.00 km  Mikulov-Nové Město  [ Železniční stanice ]  [gps], 775.00 m.n.m.40.00 km  Moldava v Krušných horách  [ Železniční stanice ]  [gps], 780.00 m.n.m.
 AKTUALIZACE:  Šormová Helena  (INFOSYSTEM s.r.o.)  org. 2, 12.12.2021 v 17:55 hodinsoučást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule ®
 |  |